Postavili ste organizaciju tvrtke, definirali procese, zaposlenici su educirani, investirali ste u tehnologiju, no svejedno smatrate da možete bolje i profitabilnije. Jedna od metodologija koja vam svakako može pomoći u tome je koncept kontinuirano poboljšanje procesa, eng. Continuous Improvements.
Metodologija kontinuiranih poboljšanja
Metodologija kontinuiranih poboljšanja se bazira na malim, redovnim promjenama, poboljšanjima, a koja na kraju donose značajne rezultate. Dolazi od japanske riječi KAIZEN što znači poboljšanje na bolje. Temelji se na najboljoj istočnjačkoj praksi u upravljanju poslovanjem, a usmjerena je na poboljšanje produktivnosti, efikasnosti, kvalitete te postizanju poslovne izvrsnosti općenito.
Unapređenje poslovnih i proizvodnih procesa bazira se na uvođenju alata i metoda kontinuiranog poboljšanja (Continuous Improvement – CI). Metodologija kontinuiranog poboljšanja temelji se na identificiranju prilika za unaprjeđenje i uklanjanje smetnji u procesima. U početku se povezivala s automobilskom industrijom, no njezina primjena je moguća u svim granama gospodarstva, financijskim institucijama, zdravstvu, turizmu, ali i u javnoj upravi.
Cilj primjene kontinuiranog poboljšanja je prepoznati dijelove procesa u kojima se pojavljuju gubici i koji su neefikasni tako da ih se ukloni te se konfiguriraju izvrsni procesi i način poslovanja tvrtke gdje se resursi troše na optimalan način. Konačni cilj je osiguranje visokog stupnja zadovoljstva krajnjih kupaca/klijenta.
Tvrtke koje se odluče na implementaciju sustava kontinuiranog poboljšanja postižu sljedeće:
- eliminiraju se sve vrste gubitaka,
- smanjenje troškova i rizika,
- povećanje produktivnosti zaposlenika i brzine procesa,
- osigurava se transparentnost u poslovanju,
- povećanje motivacije zaposlenika te zadovoljstvo krajnjih kupaca odnosno klijenata.
“Ali mi smo specifični…” – ovo je vrlo često rečenica koju čujemo od strane potencijalnih klijenata. I to je točno. Svaka organizacija, svaka djelatnost je drugačija i ima svojih specifičnosti. No, svima je zajedničko zadovoljiti potrebe svojih kupaca i ostvariti profitabilno poslovanje.
Uvođenje koncepta kontinuiranih poboljšanja i alata koji nam u tome pomažu (5S, lean, six sigma,..), nije jednostavno. Za to je potrebna dobra i kvalitetna priprema, ali i svijest što taj koncept podrazumijeva. Organizacijska kultura mora biti takva da prihvaća sve principe koje kontinuirana poboljšanja primjenjuju. Jednom kada se tvrtka odluči za implementaciju kontinuiranih poboljšanja, ona postanu dio svakodnevnog rada, stil života i vrlo brzo počinje ostvarivati očekivane rezultate.
Certificirani stručnjak za kontinuirana poboljšanja procesa
Ukoliko želite dobiti više informacija o implementaciji kontinuiranih poboljšanja, na raspolaganju Vam stoji Nataša Cikač, certificirani stručnjak za kontinuirana poboljšanja procesa sa praktičnim iskustvom. Obratite se s punim povjerenjem.