Nataša Cikač gostovala u podcastu svjetski popularnog kanala SCM-Dojo
Posjetite naše specijalizirane stranice za inventure: inventure.com.hr

Nataša Cikač gostovala u podcastu svjetski popularnog kanala SCM-Dojo

  1. Nataša Cikač gostovala u podcastu svjetski popularnog kanala SCM-Dojo

Nataša Cikač, vlasnica tvrtke Cronata i osnivačica Nabavne Akademije, gostovala je u podcastu svjetski popularnog kanala SCM-Dojo. U video intervjuu dala je svoj stručan pogled na to kako nabava treba biti funkcija koja dodaje vrijednost za cijelo poduzeće i krajnjeg kupca.

SCM-Dojo objavljuje aktualne teme i savjete iz područja lanca opskrbe. Koliko je taj portal popularan pokazuje to da ima preko 25.000 aktivnih pretplatnika na newsletter, više od 53.000 pratitelja na društvenim mrežama, a portal mjesečno posjećuje čak oko 60.000 posjetitelja. Stoga je njegov osnivač Muddassir Ahmed sa zadovoljstvom ugostio Natašu Cikač kako bi porazgovarali o važnosti koju nabava ima kao jedna od često zanemarenih poslovnih funkcija u poduzeću.

Nataša je na samom početku razgovora predstavila svoj rad kao konzultant za nabavu i lanac opskrbe. Ujedno je najavila da Nabavna Akademija, koju je osnovala na temelju konkretnih potreba djelatnika u nabavi u Hrvatskoj i regiji, upisuje već 8. generaciju polaznika od jeseni 2020. godine.

Glavna tema razgovora bila je kako organizirati nabavu da ostvaruje dodanu vrijednost. Nataša se osvrnula na pogrešan stav koji vlada u poduzećima gdje se smatra da je glavni zadatak nabave ispregovarati dodatni popust od dobavljača. Dala je primjer da poduzeće može smanjiti troškove, ali ne smije ugroziti kvalitetu. Isto tako, poželjno je povećati efikasnost proizvodnje, no to ne smije povećati troškove. Stoga je važno održavati ravnotežu kako se ne bi ugrozila vrijednost za krajnjeg kupca i ciljevi poduzeća.

Kao najbolje strategije za uspjeh nabave Nataša je navela sljedeće:

  • Jasno definirani proces nabave – važno je početi od procesa, definirati jasne odgovornosti, tko je zadužen za pojedine aktivnosti i odobrenja. Potrebno je omogućiti neometani proces bez zastoja i propusta. Iako poduzeća u želji da digitaliziraju svoje poslovanje uvode razne softvere, ni najbolji IT alati ne mogu nadomjestiti kvalitetan proces.
  • Upravljanje kategorijama – za uspješan proces nabave potrebno je utvrditi najvažnije nabavne kategorije koje predstavljaju najveći trošak i napraviti analizu troškova. A sve to kako bi se moglo upravljati ključnim troškovima.
  • Upravljanje odnosima s dobavljačima – Nataša ističe da je za uspjeh poduzeća nužno kontinuirano poboljšavati odnose s dobavljačima. Pri tome se dobavljače mora tretirati kao partnere koji trebaju aktivno sudjelovati u inovacijama i stvaranju vrijednosti.
  • Upravljanje zalihama – poduzeće mora učinkovito upravljati zalihama i mora uvijek znati kakvo je stanje na skladištu. Važno je osigurati tijek informacija u pravo vrijeme na pravo mjesto.
  • Kontrola rizika – da bi poduzeće bilo spremno na nepredvidive situacije nužno je upravljati rizicima. Koliko je to važno pokazala je i korona kriza koja nas je zatekla.

Ahmed i Nataša su se složili da poduzeća trebaju dati veću pažnju odjelu nabave i djelatnicima u nabavi. Ovaj podcast je donio zaista zanimljivu diskusiju i vrlo vrijedna znanja, što potvrđuju i brojni pozitivni komentari gledatelja. Ovom prilikom zahvaljujemo Ahmedu na pozivu za gostovanje u emisiji te se veselimo i drugim zanimljivim susretima u budućnosti!

 

Cijeli podcast možete pogledati ovdje: How PROCUREMENT can become value adding function – The Supply Chain Show

 

Koristimo kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Nastavkom pregleda webstranice slažete se s uvjetima korištenja. Za više informacija pročitajte našu <a href="https://www.cronata.hr/politika-privatnosti/" target="_blank">politiku privatnosti</a>.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close